Sala weselna – jak wybrać odpowiednią?
Przy organizacji wesela Opole najważniejszym zadaniem jest wybór sali weselnej. Gdzie najlepiej zorganizować wesele? Jakie miejsce wybrać: elegancką restaurację, dom weselny, dwór, pałac, zamek czy wiejską willę?
Jak wybrać idealną salę weselną?
Przed wyborem sali weselnej opolskie należy przede wszystkim określić liczbę gości. To od niej będzie uzależniony zakres poszukiwań. Jeżeli planujecie duże wesele (ponad 120 osób), trudniej będzie wam znaleźć odpowiednią salę weselną. Dlatego należy pamiętać o rezerwacji z dużym wyprzedzeniem – często nawet z góry na dwa lata. O odpowiedniej wielkości miejsca decyduje również rozmieszczenie gości. Warto zwrócić uwagę na to, aby wszyscy byli umieszczeni w jednym pomieszczeniu, oraz aby sala weselna posiadała parkiet taneczny. Przy wyborze miejsca trzeba wziąć pod uwagę również wiek i preferencje gości – nie warto decydować się na lokal, w którym goście będą czuli się niekomfortowo.
Gdy już znamy wstępną ilość gości weselnych, musimy zastanowić się nad lokalizacją wesela Opole. Jakie miejsce wybrać – centrum miasta czy zaciszne peryferie? Sale weselne w centrum pozwalają zaoszczędzić na kosztach transportu, ale często nie posiadają ogrodu. Z kolei dojazd do lokali mieszczących się poza miastem zajmuje więcej czasu, ale gwarantuje spokojniejszą okolicę. Opolskie sale weselne powinny spełniać kilka ważnych kryteriów. Najważniejsze z nich to: schludne toalety, kuchnia, dobre oświetlenie i akustyka, klimatyzacja, parking i możliwość noclegu.
Wesele w wybranym stylu
Lokal weselny powinien być dobrany odpowiednio do planowanego stylu wesela. Warto zastanowić się czy wolicie zabytkowe wnętrza – dworki, pałace, zamki; eleganckie lokale – nowoczesne restauracje, hotele; czy folklorystyczny wystrój karczmy? Jeżeli planujecie wesele Opole w okresie letnim, możecie również pokusić się o jego organizację na dworze – w namiocie lub zadaszonym parkiecie.
Kluczowym argumentem przy wyborze sali jest jej cena. Najczęściej opłata zawiera w sobie koszt wynajmu lokalu, częściowy wystrój stołów i krzeseł, obsługę kelnerską, a także koszty posiłków i napoi. Z kolei alkohol, tort weselny, kwiaty i dodatkowe atrakcje są objęte odrębną opłatą. Analizując oferty poszczególnych sal weselnych w Opolu należy upewnić się, co dokładnie zawiera określona cena. Powinniśmy zapytać ile potraw jest ujętych w menu weselnym, czy ilość napojów jest nielimitowana, czy w cenie zawarte są ciasta, owoce i tort.
Kiedy wybierzecie idealny lokal i ustalicie szczegóły, koniecznie podpiszcie umowę dotyczącą wynajmu sali weselnej. Taki dokument powinien zawierać: termin pokrycia poszczególnych kosztów, wysokość zaliczki, liczbę dedykowanych kelnerów do obsługi oraz co w przypadku, gdy zmieni się liczba gości weselnych.
Najważniejszym punktem przy organizacji wesela jest wybór odpowiedniej sali weselnej. Para Młoda powinna zwrócić uwagę na: wielkość, lokalizację, styl i oferowane udogodnienia miejsca, w którym ma się odbyć uroczystość. Musi także pamiętać o zawarciu umowy z lokalem. Przy wyborze sali weselnej można skorzystać z pomocy konsultanta ślubnego, który z pewnością poleci Wam odpowiednie miejsca, wskaże ich zalety i wady.