Przyczyny spożywania nadmiaru słodyczy. Dlaczego warto ograniczyć cukier w diecie ?

Przyczyny spożywania nadmiaru słodyczy. Dlaczego warto ograniczyć cukier w diecie ?

Ewa Krajewska

Cukier jest obecny w prawie wszystkich artykułach spożywczych, które konsumujemy. Nie oznacza to jednak, że musimy wcale zrezygnować z ulubionych produktów, a przy tym z owoców i jagód. We wszystkim musi być harmonia. Co jednak zrobić, gdy apetyt na słodycze raz po raz zmusza nas do kupowania dużej ilości ciast, tortów i czekolady? Odpowiedź: zmień swoje nawyki żywieniowe. A w tym ci z przyjemnością pomoże catering dietetyczny w Opolu.

Dlaczego ciągle mamy ochotę na słodycze ?

  • Niezrównoważona dieta. Próbując schudnąć, wiele osób ucieka się do diet lub całkowitych głodówek.
  • Nawyk objadania się. Niektórzy ludzie jedzą podczas wykonywania jakiejś czynności i w ogóle nie myślą o jedzeniu. Człowiek po prostu nie zauważa, że je z nudów, a nie z prawdziwego głodu.
  • Wysoka aktywność mózgu. Praca umysłowa wymaga ogromnej ilości glukozy. Najłatwiej jest go pozyskać z czekolady lub innych słodyczy.
  • Dni krytyczne. Podczas menstruacji zmienia się tło hormonalne kobiet, co również przyczynia się do zwiększenia ochoty na słodycze.
  • Regularne naprężenia. Mózg wie, że dawka czekolady to szybki sposób na dostarczenie sobie dużej ilości dopaminy, a tym samym pozbycie się smutku, niepokoju czy napięcia nerwowego.

 Korzyści płynące z ograniczenia spożywania cukru

Możliwość pozbycia się dodatkowych centymetrów w talii wcale nie jest głównym powodem, dla którego warto zrezygnować ze słodyczy. Wysoka zawartość kalorii w produktach. Wpływa to nie tylko na wagę, ale także na całą pracę przewodu pokarmowego. Plan diety zbilansowanej optymalnie pod kątem zdrowego i prawidłowego odżywiania się, nie zawierający dodatkowych cukrów, znajdziesz na stronie internetowej Fit Bodycatering dietetyczny w OpoluJeżeli zmniejszysz ilość spożywanego cukru, to zadzieje się magia:

  • Oczyszczanie receptorów. Wkrótce po rezygnacji z dużej ilości słodyczy w diecie, można rozpoznać prawdziwy smak potraw.
  • Czysta skóra. Słodycze powodują trądzik i inne problemy skórne.
  • Zdrowe zęby. Płytka nazębna na zębach to zazwyczaj cukier, który nie zdążył się rozłożyć i powoduje próchnicę.
  • Zwiększona energia. Cukier zwiększa produkcję dopaminy, ale efekt ten jest krótkotrwały, po czym następuje spadek energii.

 

Udostępnij

O Autorze: Ewa Krajewska

Zostaw komentarz