Odnowa spiralnych śrub

Odnowa spiralnych śrub

Ewa Krajewska
krążniki kopalmat

Z czasem wszystkie przedmioty ulegają zużyciu, lecz można przedłużyć ich żywotność poprzez wykonanie odpowiednich czynności. Przenośniki ślimakowe nie są tu wyjątkiem i także z biegiem lat sprawność poszczególnych elementów ulega pogorszeniu. Jednym z nich są zwoje, które odpowiadają za transport drobnych elementów z jednego miejsca na drugie. Podczas użytkowania mogą pojawić się różne odkształcenia materiału, odpadać niektóre warstwy lakieru, czy co gorsza elementy zwoju. Trzeba szybko reagować, jeśli pojawią się pierwsze symptomy zmęczenia elementu, a im szybciej zdiagnozowany będzie problem, tym dłużej funkcjonować będzie urządzenie (produkowane przez Budrem).

Kontrola nad przenośnikami ślimakowymi

Co jakiś czas należy skontrolować urządzenie pod kątem ewentualnych ubytków i wykonać niezbędne czynności zapewniające dłuższą żywotność całego urządzenia. Mniejszy problem jest, gdy z powierzchni płatów spiralnego elementu odpadnie lakier lub gdy pojawią się pierwsze ślady korozji. Wtedy wystarczy usunięcie starej powłoki, nałożenie podkładu i właściwego lakieru, lecz najpierw trzeba zdjąć obracający się podczas pracy element. Sprawy związane z przenośnikami ślimakowymi robią się bardziej skomplikowane, gdy odpadnie kilka elementów samej żmijki. Wtedy należy nie tylko zdjąć wał z przyczepionymi zwojami, ale także odczepić spiralne elementy, które bywają zamocowane za pomocą spawów. Operacja wymiany elementów może trwać nawet kilka dni, więc lepiej dokładniej sprawdzać całe urządzenie, by potem nie doszło do żadnych niespodzianek.

Udostępnij

O Autorze: Ewa Krajewska

Zostaw komentarz