Jak broker likwiduje skutki szkód?

Jak broker likwiduje skutki szkód?

broker-ubezpieczeniowy-opole

Codziennie wykonujemy milion różnych rzeczy i czasami zdarzają się sytuacje, kiedy coś nie idzie po naszej myśli i popełniamy błędy. Niektóre z nich nie wymagają żadnych napraw, lecz większość pomyłek kończy się uszkodzeniem elementów i w związku z tym należy je zreperować, a to wiąże się z kosztami. Gorzej jest, jak ktoś uszkodzi nasz przedmiot i wtedy proces odszkodowawczy może być bardziej skomplikowany. Jednak można zminimalizować formalności, gdyż takimi przypadkami zajmuje się broker ubezpieczeniowy Opole, którego zadaniem, prócz wynegocjowania najlepszej oferty polisy ubezpieczeniowej, jest nadzorowanie nad procesem likwidacji uszkodzeń. Musi on zrobić wszystko, by kwota odszkodowania odpowiadała rzeczywistej wartości poniesionych szkód. Jak wygląda praca osoby, która w naszym imieniu załatwia wszystkie formalności związane z wypłatą pieniędzy potrzebnych do naprawy szkód?

Pierwsze spotkanie i analiza uszkodzeń

Gdy dojdzie do zdarzenia, w którym uszkodzeniu uległy przedmioty, bezwzględnie należy w pierwszej kolejności zrobić dokumentację zdjęciową zdarzenia oraz zanotować wszystkie szczegóły, które są potrzebne przy postępowaniu odszkodowawczym. Po zdarzeniu nie można pod żadnym pozorem naprawić szkód, gdyż muszą zostać przeanalizowane przez brokera, któremu przekazujemy zebrane materiały i z którym wypełnimy odpowiednie formularze, obejrzymy uszkodzenia, przeanalizujemy dokumentację fotograficzną zdarzenia oraz ustalimy wszystkie szczegóły dotyczące kwoty przeznaczonej na likwidację szkody. Ważne jest to, by wszystkie dokumenty i formularze wypełnić dokładnie i skrupulatnie, by w trakcie procesu likwidacji szkody nie było żadnych komplikacji. Podczas analizy uszkodzeń broker musi zobaczyć osobiście, które konkretne elementy zostały podczas zdarzenia zniszczone całkowicie, a które wymagają naprawy i wycenić całkowitą kwotę szkód.

Proces odszkodowawczy

Po spotkaniu nasz przedstawiciel udaje się do firmy ubezpieczeniowej sprawcy i poszkodowanego, gdzie składa wszystkie niezbędne dokumenty (wnioski, zdjęcia z miejsca zdarzenia, raporty, itd.) i omawia zakres procesu wypłacania pieniędzy, który będzie najbardziej korzystny dla osoby, której uszkodzono przedmiot. Taki proces może trwać nawet kilka tygodni, więc w tym przypadku potrzeba cierpliwości. Możliwe są ponowne oględziny przez ubezpieczyciela, a o tym ewentualnym fakcie broker ubezpieczeniowy z Opola musi uprzedzić podczas pierwszego spotkania. Nasz reprezentant musi pilnować całego procesu i co jakiś czas sprawdzać, jaki jest aktualny stan danego etapu oraz interweniować wtedy, kiedy będzie potrzeba. Jeśli zostanie ustalona kwota odszkodowania, nasz broker informuje o niej i do nas należy decyzja, czy przyjąć kwotę, czy też kontynuować proces i walczyć o większe pieniądze (jeśli będą mniejsze niż planowane). W przypadku drugiej opcji, konieczne jest przygotowanie dodatkowych dokumentów potrzebnych do postępowania odwoławczego. Możliwe jest też założenie sprawy sądowej i wtedy broker musi informować nas na bieżąco o przebiegu sprawy i wszystkich rozstrzygnięciach.

Okres wymagający cierpliwości

Nikt z nas nie lubi czekać na rozwój wydarzeń, lecz w tym przypadku jest to konieczne, jeśli chcemy uzyskać taką kwotę, która w pełni pokryje wszystkie koszty napraw. Nasz przedstawiciel (z MultiDoradcy24) musi zrobić wszystko, by finał procesu był dla nas korzystny, a szkoda naprawiona w możliwie jak najkrótszym czasie. Lecz przede wszystkim liczy się efekt końcowy, na który trzeba trochę poczekać, jeśli ma być w pełni satysfakcjonujący.

Udostępnij

O Autorze: Ewa Krajewska

Zostaw komentarz