Nie od dziś wiadomo, że wszelkie składowe decydujące o powodzeniu danej czynności muszą być bardzo starannie przemyślane i dokładnie obliczone. W szczególności transport materiałów sypkich wymaga szczególnej dbałości o szczegóły. Sposób przenoszenia musi być tak zaprojektowany, żeby czerpaki utrzymały jak największą ilość piasku. Jednym z czynników branych pod uwagę przy konstruowaniu trasy jest prędkość przenośników podczas normalnego, codziennego transportowania drobnych elementów.
Idealnie skrojony przewóz
Trasa translokacji piasku z jednego miejsca na drugie musi być tak zaprojektowana, by stopień utraty materiału był zerowy lub znikomy. Za pomocą specjalnych aplikacji projektowych można sprawdzić, który wariant da najlepsze korzyści i jaka prędkość będzie optymalna. Idealną opcją jest ustawienie maksymalnej prędkości podajnika (skonstruowanego przez Budrem), lecz w wielu przypadkach spowoduje to wysypanie z kosza przewozowego nadmiernej ilości materiału. Dlatego zarówno podczas komputerowego projektowania, jak i w trakcie testów na rzeczywistym gruncie sprawdzane są wszystkie opcje, a kilka osób porozstawianych w wielu miejscach sprawdza, czy nic się nie wysypuje z przenośnika. Każdy detal musi być sprawdzany wielokrotnie, żeby transport materiałów sypkich wykonywany przez m.in. czerpaki przeprowadzany był płynnie i bezproblemowo. Po serii sprawdzeń terenowych następuje dokładna analiza wyników i na ich podstawie ustawia się ostateczne tempo, które ma obowiązywać na całej trasie.